X
تبلیغات
آموزش بازاریابی... (MARKETING)

آموزش بازاریابی... (MARKETING)
 
مهارتهای موفقیت، تکنیک های بازاریابی و فروش، مدیریت بازاریابی، تحقیق و توسعه، مشاوره
 

 بازاریابی تلفنی

آموزش در مورد نحوه بازاریابی تلفنی در کشور ما آنطور که باید نبوده اساتیدی چون پرویز درگی و .. تحقیقات و مطالبی در مورد این شکل بازاریابی در قالب کتاب عنوان کرده اند که به نظر بنده هنوز فاصله بسیاری با شکل درست و دقیق انجام این نوع بازاریابی در ایران داریم.

هر چند مطالبی در مورد بازاریابی تلفنی در کتابهایی که نویسندگان آن با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه خود وجود دارد اما نباید فراموش کنیم که اینجا ایران است و می بایست با توجه به فرهنگ هر جامعه و طبق قوانین آن حرکت کرد در غیر این صورت مشکلاتی را بر سر راه خواهیم داشت که چه بسا باعث از دست دادن مشتریان خود شویم.

در بازار یابی تلفنی رعایت چند نکته بسیار مهم بوده و می بایست توسط فرد مربوطه رعایت گردد

- اولین و مهمترین بخش انتخاب افرادی است که می بایست این کار را انجام دهند.

مدیران محترم به این نکته توجه داشته باشند که افرادی را برای انجام این کار انتخاب نمایند که از تن صدا و لحن مناسب و گیرایی برخوردار هستند٬ دارای روابط عمومی قوی هستند٬ مودب و منظم بوده و داری روان گفتاری می باشند٬ نگارش سریع و تمرکز لازم را داشته باشند.

- آموزش افرادی  که می بایست این کار را انجام دهند

آموزش رکن اصلی هر کار است و تعلیم و تربیت پرسنل در بخش مربوطه برای انجام درست و مفید کار الزامی می باشد. مدیران هوشمند و آینده نگر به این نکته توجه دارند و آموزش را برای انجام فرایند صحیح فعالیت ها در سازمان خود را پر اهمیت می خوانند.

استفاده از مدرسین و یا تخصص کافی درباره نحوه انجام کار مربوطه توسط مدیر ( ان) برای آموزش به همراه پرورش نیروی کاری می تواند افراد را برای انجام حرفه ای کار شان یاری نماید

- محیا کردن مکان مناسب برای بازاریاب تلفنی

مکان بازاریابی تلفنی برای افراد می بایست مکانی مناسب دور از رفت و آمدهای اضافی٬ نور و روشنایی خوب٬ فضای دلباز٬ امکانات کافی و ... باشد تا فرد مورد نظر در آرامش و با تمرکز کافی و روان عالی بشاشیت و صدای خوبی را به مخاطب منتقل نماید.

 

  • در ساعات کاری ، تماسهای تلفنی شخصی را به حداقل برسانید. با انجام اینکار ، فروشتان بیشتر می شود. اگر در روز تنها 3 تماس تلفنی شخصی داشته باشید ، و هر تماس بطور متوسط 4 دقیقه طول بکشد ، در طی سال ، 48 ساعت از وقت شما گرفته شده است. اختصاص 48 ساعت برای فروش ، می تواند چندین مشتری جدید ایجاد کند.

 

  • بیش از حد نگران بهترین زمان تماس با مشتریان نباشید. بعضی از فروشندگان ، اول ساعت کاری و حدود ظهر با مشتریان تماس نمی گیرند و با خود می اندیشند که مشتری در دسترس نخواهد بود. از تمام روز کاری برای تماسهای تلفنی استفاده کنید. اگر تلفن نکنید ، هیچگاه آنها را نخواهید یافت.

 

  • برای تماسهای تلفنی ، هدفهای روزانه قرار دهید و سعی کنید در هر شرایطی به آن اهداف برسید. وقتی بدانید در روز باید به تعداد مشخصی برسید ، متمرکز تر و سریعتر کار خواهید کرد.

 

  • برای روز بعد ، همین امروز برنامه ریزی کنید. اولین ساعت روز کاری بسیار با ارزش است ، چون با انرژی هستید ، پس آنرا به تماس گرفتن اختصاص دهید و نه به برنامه ریزی.

 

  • تعداد تماسهای روزانه خود را در دفتری یادداشت کنید. هر روز سعی کنید حداقل یک تماس بیشتر از روز قبل بگیرید. وقتی پس از چند هفته نتایج را ببینید ، متعجب خواهید شد.

 

  • اگر از روی فهرستی مشخصی از مشتریان پیش می روید ، به تک تک شماره ها زنگ بزنید. در مقابل این تمایل که بطور اتفاقی زنگ بزنید و یا از افرادی صرفنظر کنید ، بایستید. هیچگاه پیشداوری نکنید ، زیرا ممکن است فروش بزرگی را از دست بدهید.

 

  •  میزان درآمد خود را از هر تماس محاسبه کنید. درآمد هفتگی را بطور متوسط حساب کرده و بر تعداد مکالمات هفتگی تقسیم کنید. مقدار حاصل را در دفتر خود یادداشت کنید و سعی کنید این مقدار را افزایش دهید. یعنی بر روی این کار کنید که در تعداد تماسهای مشخص ، به افراد بیشتری بفروشید.

 

  • وقتی با یک شرکت تماس می گیرید ، در صورت امکان با بالاترین مقام صحبت کنید ، زیرا او قدرت تصمیم گیری دارد و اگر شما را به افراد دیگری ارجاع داد ، می توانید بگویید که شخص با بالاترین مقام از شما خواسته تا با او هماهنگ کنید.

 

  • اگر به شما گفته شد که شخص مورد نظر دیگر در اینجا فعالیت نمی کند ، بدون وقفه بپرسید چه کسی جای او را گرفته است و با او صحبت کنید. فرصت صحبت با یک مشتری جدید را از دست ندهید.

 

  • اگر از روی فهرستی تماس می گیرید که در اختیار چندین نفر قرار می گیرد ، کار خود را از انتهای فهرست شروع کنید ، زیرا معمولا دیگران از ابتدای فهرست کار خود را شروع کرده اند و افراد انتهایی فهرست ، مورد توجه کمتری قرار می گیرند.


 

چرا که مهمترین بخش در قسمت عملیاتی بازاریابی تلفنی صدای

بازاریاب است

 


نوشته شده در تاريخ دوشنبه 30 آذر1388 توسط  حامدی ( مدیر وبلاگ)